مصرف یک سیب در هر روز شما را از دکتر دور نگه می دارد

آدرس:

تبریز - اهر - خیابان رسالت - روبروی بیمه سلامت

تلفن تماس:

021-000000

تغذیه در دوران بارداری برای وزن گیری مناسب جنین

افزایش وعده های غذایی: تعداد وعده غذایی باید ۵ تا ۶ وعده باشد. تغییر شیوه پخت و پز: روش پخت و پز باید تغییر کند و به جای سرخ کردن، از کباب کردن، پختن و یا بخارپز کردن استفاده شود.
مصرف کره:مصرف یک تا دو قاشق کره به همراه مربا یا عسل.حذف تنقلات مضر: از مصرف میان وعده های پرکالری مانند کیک، شیرینی، شکلات شیرین، شیرینی و چیپس اجتناب کنید.

✴️ مصرف ماهی:۲ تا ۳ وعده در هفته ماهی و هر بار حداکثر به اندازه یک کف دست توصیه می شود . ماهی قزل آلا مناسب می باشد ولی ماهی های با جیوه بالا ممنوع است. از قزل آلا با اندازه کوچک تا متوسط استفاده کنید که جیوه کمتری دارد.
✴️مصرف انواع لوبیا: مصرف لوبیا چیتی ، قرمز ، سفید که سرشار از فیبر ، پروتئین ، آهن ، فولات، کلسیم و روی می باشد توصیه می شود.
✴️مصرف غلات سبوس دار:مصرف ذرت و دیگر غلات سبوس دار ( بلغور جو دوسر) که دارای فیبر ، ویتامین E، سلنیوم است ، توصیه می شود.
✴️ مصرف گردو:گردو که دارای پروتئین ، فیبر، امگا۳ است به صورت روزانه توصیه می شود.
✴️مصرف گوشت بدون چربی: گوشت بدون چربی که دارای پروتئین با کیفیت بالا و کولین که گوشت گاو، گوسفند، بوقلمون، مرغ شامل آن می باشد توصیه می شود .
✴️مصرف سبزیجات: مصرف سبزیجات سبز تیره ، برگ دار که شامل اسفناج ، کلم پیچ ، برگ چغندر که سرشار از ویتامین A، C است ، توصیه می شود .
✴️ مصرف لبنیات شامل شیر ، خامه ، پنیر ، ماست و بستنی که سرشار از کلسیم و ویتامین D و A است ، چهار وعده در روز توصیه می شود.
✴️مصرف کره بادام زمینی: کره بادام زمینی که سرشار از فولات، منیزیم، ویتامین E و ویتامین B3است توصیه می شود .
✴️مصرف بادام هندی: مصرف روزانه ۲۸ گرم بادام هندی در ماه آخر بارداری
✴️مصرف آجیل: آجیل به صورت یک میان وعده بزرگ که سرشار از چربی و مواد مغذی و فیبر است ، توصیه می شود.
✴️مصرف قارچ:قارچ حاوی پروتئین است که برای توده عضلانی جنین و وزن گیری آن عالیست
✴️ مصرف روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام زمینی
✴️مصرف آب: نوشیدن آب فراوان( ۸ لیوان روزانه) و اجتناب از خوردن نوشابه های گازدار توصیه می شود.
✴️مصرف کربوهیدرات ها: شامل سیب زمینی با پوست که سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است ، توصیه می شود.
✴️کاهش مصرف نمک: کنترل میزان نمک غذا سفارش
✴️حذف ادویه و فلفل: از مصرف ادویه و فلفل و سس به میزان زیاد خودداری کنید.

پیام بگذارید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *